Wat kan ik verwachten als ik mij aanmeld?

Als u er nog niet zeker van bent of budgetbeheer iets voor u is dan kunt u per brief, e-mail of telefoon mij alle verdere vragen over het budgetbeheer stellen. Op grond van de antwoorden kunt u besluiten of u zich wel of niet wilt aanmelden voor budgetbeheer.

Als u zich aanmeldt voor budgetbeheer stuur ik u een intake-formulier toe om in te vullen en naar mij terug te sturen.
Ook vraag ik u dan om € 50 over te maken. Als het intake-gesprek ertoe leidt dat u een overeenkomst voor budgetbeheer met mij aangaat dan geldt de betaling van € 50 als eerste aanbetaling van de opstartkosten. Als u tijdens het gesprek toch besluit om van budgetbeheer af te zien dan is het gesprek in feite een adviesgesprek en geldt de betaling van € 50 als vergoeding van mijn tijd en reiskosten.

Na ontvangst van het ingevulde intake-formulier en de betaling neem ik contact met u op om een afspraak te maken voor een intake-gesprek. Het intake-gesprek kan bij u thuis gehouden worden, maar als u dat liever hebt kan het ook op mijn kantoor plaatsvinden.

Als u het prettig vindt dat een hulpverlener of begeleider, of een ander voor u vertrouwd iemand, bijv. een familielid of vriend of vriendin, bij het gesprek aanwezig is dan is dat geen enkel probleem.

U kunt eerst tijdens het intake-gesprek nog alle vragen stellen die u nog hebt over het budgetbeheer. Daarna bespreek ik de "overeenkomst budgetbeheer", en de bijbehorende "algemene voorwaarden" en de machtiging met u. In de machtiging geeft u mij toestemming om uw inkomsten op de beheerrekening te mogen ontvangen en om namens u vanaf de beheerrekening betalingen te doen voor uw uitgaven.

Als alles duidelijk is ondertekenen we beiden de "overeenkomst budgetbeheer" en u tekent een de "algemene voorwaarden" om aan te geven dat u daar kennis van hebt genomen. Verder bespreken we het openen van een nieuwe bankrekening (de beheerrekening) en u ondertekent de machtiging die mij toestemming geeft om die beheerrekening te gebruiken.

Als alle gegevens compleet zijn stuur ik u na een paar dagen een kopie van het budgetplan toe. Daarin staan de verwachte inkomsten en geplande betalingen, eventueel reserveringen voor niet-maandelijkse uitgaven en voor onvoorziene uitgaven (zoals bijv. vervangen van een kapotte wasmachine) en het bedrag voor leefgeld.

Als de beheerrekening geopend is en gebruikt kan gaan worden schrijf ik uw inkomstenbronnen aan met bijvoeging van een kopie van de machtiging, en vraag hen om uw toekomstige inkomsten in het vervolg naar de beheerrekening over te maken. Ik ga dan ook regelen dat ik in het vervolg voor u uw uitgaven ga betalen vanaf de beheerrekening.

U krijgt van mij per e-mail inloggegevens toegestuurd. Hiermee kunt u inloggen op mijn website www.budgetbeheermartindegroot.nl. Op uw eigen pagina's kunt u dan alle gegevens van uw budgetbeheer inzien. Onder andere het budgetplan en zodra die beschikbaar zijn maandelijkse bankafschriften.

Als u vragen hebt kunt u mij op het telefonisch spreekuur bereiken, van maandag t/m vrijdag van 9 tot 17 uur, of mij een e-mail sturen of het contactformulier op de website gebruiken.

Terug